Friday, December 25, 2009

Merapu about my family

Wanchu balik kampung dengan 2 kereta. Since Rexton rosak, Ayahchu terpakse drive Mercs and anakanda Qaliff bawak keta kancil berwarna merah balik, sebab keta tak muat.

Selalunya, bila diaorang balik rumah aku mesti kecohhh...maner tak nyer sorang-sorang cakap macam dengan orang pekak..hehe..rumah tepi jalan..hurmmm agak2 nya aper ehh aktiviti hari nie? Nak suruh cousin aku gi cari mempelam ahh...then petang2 duduk kat luar cicah mempelam dengan garam..slurrppppp...sedapnyer....

Ehh...maner lak Dania nie? anak dara wanchu yang paling kecik nie..mula2 datang agak2 pemalu gituh..pastuh pasti tanganku ditarik kena ajak main Barbie la..masak2 la..owhh patutla, dia dah jumpa rakan seperjuangan dia, Syuhada (anak Jiran aku)...tua setahun je dari Dania...kalau korang tengok diaorang sembang..nak tergelak pon ader, sorang cakap KL ala speaking gituh, sorang lagi cakap pio (pure) Perak nyer...aku pon kalah..

Kadang macam ayam dengan itik pn ader..kalau korang nak tahu, seronok layan budak-budak nie..yang diaorang tahu, makan, tido, main..takde masalah pon macam kiter yang agak2 tua nie (aku taklah tua sangat....tapi kalau nak banding dengan budak sekolah Rendah, diaorang panggil aku kakak..heheheh...senior ahh tu)

Haih, Wanchu cakap Aunty Nadia balik UK nak Xmas dengan family dia. Mesti Achik and Fariz tinggal sorang kat KL. Oiii Achik, balik ah kampung, tak ingat kitaorang kat Batak Rabit nie ke? Ramai-ramai kat kampung kan best...biler lagi nak drive keta baru jauh jauh..X-trail tuh, kitaorang tak naik lagi..meh ler balik...wek3x~

Hurmmm...lepas nie cousin2 mesti suke balik kampung...diaorang tatau lagi umah dah ader wireless..tak payah nak berebut laptop macam dulu...yang kecik sibuk nak main game online, yang remaja...sibuk nak check facebook la..friendsterla..blogla...kalau dulu, time kecik2 aku dengan cousin2 yang sebaya sibuk main masak2 belakang rumah..wehhh main masak, yang betul2 tau!! Pastuh kena pulas telinga sebab longkang Opah hitam...hehehe...then gotong royong kemaskan luar rumah Opah..

Anyway, this gathering may be the last for Zhafran, I mean before he fly to German, further study in Civil Engineering..ikut AyahChu aku Ir. Zaki...wish him all the best!

Okla korang...dah tatau nak membebel aper lagi..nie keje adek aku ahh..darik semalam aku balik..asyik2 "kak long..biler nak updated blog"...hambik ko..bacerla kemerapuan aku ini...

P/S: Wehhhhh kome yang tak buat ape-ape kat KL tuh, balik ahh kampung...Batak Rabit dihati ok...

Chenta Hearty

No comments:

Cute Layout